In de afgelopen week waren er weer verschillende wedstrijden voor alle Dr. Max Euwe-teams in de reguliere competitie.

Het 4e van Dr. Max Euwe wist zijn eerste wedstrijd te winnen en daarmee van de 6e naar de 4e plaats te stijgen en nu in de nacompetitie plaats 4 of 5 moeten nastreven om niet te degraderen uit de 2e klasse SBO. Tegen HEC en Borne zal één keer gewonnen moeten worden om dit resultaat te bereiken.

Het 3e van Dr. Max Euwe had nog volop kampioenskansen, maar wist niet langs ENO te geraken. In een tactisch gekozen opstelling wisten vooral de kopmannen van het derde niet te scoren, waardoor ENO met 2 1/2 - 5 1/2 huiswaarts ging. Eigenlijk was er maar één mooie overwinning, namelijk van Marion, want Albert won op tijd, met twee stukken achter. De laatste match tegen HEC zal dus nergens meer omgaan naar alle waarschijnlijkheid.

Het 2e van Dr. Max Euwe is nog lang niet veilig en kreeg het zeer sterke Amersfoort op bezoek. Met GM Sadler op bord 1 en verder ook 4 spelers boven de 2100 wisten we vooraf dat het een zware kluif zou worden. We hadden wat gehusseld in onze opstelling, maar dit maakte uiteindelijk niets uit. Tegen de sterkste 2 spelers van Amersfoort werden 2 nullen gehaald waarna de definitieve nekslag kwam toen Harry in veel betere stelling de verkeerde 40ste zet koos, waarna zijn tegenstander mat in 2 kon geven, Jasper 2 directe winstvarianten miste en Kristianne haar tegenstander een dame liet halen. Uiteindelijk wisten Dinant en Michiel nog te winnen en moest Raoul in remise berusten, omdat hij op de 40ste zet een stuk weg had gegeven, maar dat was alleen gunstig voor de statistiek.

Het 1e van Dr. Max Euwe had een uitstekende kans om zich voor 100% veilig te spelen tegen het op papier zwakkere Utrecht 2. Utrecht kwam al met enkele reserves, maar haalde juist met hun relatief lager gerate spelers nog 2 1/2 punt. Uiteindelijk dus een ruime overwinning van 7 1/2 tegen 2 1/2, waarna ons eerste dus definitief zich handhaaft in de 1e klasse. Een zeer fijne constatering twee wedstrijden voor het einde van de competitie.

Komende week zijn de wedstrijden voor onze viertallen. Het eerste ontvangt Holten en doet bij winst nog volop mee om het kampioenschap, het tweede ontvangt HSC en kan met een winst handhaving veilig stellen en het derde gaat donderdag op bezoek bij Matador in Wierden. Eens kijken wat onze jeugd daar weet te bereiken.

Plaats reactie

Beveiligingscode