Onder het motto beter laat dan nooit, hierbij nog een verslag van het SG Max Euwe jeugdtoernooi:

Nadat de eerste vorst van December was neergestreken en de zon langzaam voor verwarming zorgde, werd de ijsclubkantine in Lonneker langzaam gevuld door jonge enthousiaste schakers en hun ouders. Na een miscommunicatie over de boeking van de thuislocatie van SG Max Euwe, leek het er even op dat dit prachtige toernooi geen doorgang kon vinden. Gelukkig kwam er een helpende hand vanuit de buurman Lonneker en werd 4 dagen voor aanvang het toernooi alsnog de uitnodiging de deur uit gestuurd. Ondanks de late uitnodiging, waren er toch 22 enthousiaste kinderen die hun zaterdagmiddag in de ijsclubkantine van Lonneker kwamen besteden.

Gedurende het toernooi werd er in 3 groepen gespeeld, 1 groep van acht personen en twee groepen van 7 personen. Om verveling bij de spelers met een byes te voorkomen, mochten deze personen het tegen elkaar opnemen voor een extra leerervaring.

Na 7 wedstrijden en 3 uur later waren de winnaars bekend en konden de prijzen uitgedeeld worden:

Groep 1

1. Veronique Bogouslavskii (6 uit 7, op onderling resultaat)
  2. Cem Avci (6 uit 7)
  3. Vin Veldboer (5 uit 7)

Groep 2

1. Sem Nagtegaal (6 uit 7, op onderling resultaat)
  2. Floris Bruijnsters (6 uit 7)
  3. Michel Vermeer (5 uit 7)

Groep 3

1. Jarno Wermelink (7 uit 7!)
  2. Theo Nedkov (6 uit 7)
  3. Olivia Bruijnsters (5 uit 7)

Plaats reactie

Beveiligingscode